Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi. |
FATA
ASCUNSÃ A PROSTITUTIEI LEGALIZATE |
Pr. prof. dr. Nicolae D. Necula
Decanul Facultătii de Teologie Ortodoxă
Universitatea din Bucuresti
De curând, la una din emisiunile televizate, s-a reluat tema prostitutiei, insistându-se
asupra necesitătii legalizării ei, ca fenomen existent în societatea românească
si care nu mai poate fi oprit sau rezolvat decât prin institutionalizare. Ar
fi fost de dorit ca la discutia televizată să fie invitat si un reprezentant
al Bisericii, care a fost doar contactat printr-un telefon spre a-si spune punctul
de vedere. Este regretabil că în discutarea unor teme si probleme de o asa mare
importantă, glasul si autoritatea Bisericii sunt ocolite si se recurge la solutii
comode si superficiale, care arată fie nepriceperea, fie lipsa de interes pentru
un asemenea fenomen social sau lipsa de dragoste pentru semenii nostri.
Ceea ce a deranjat însă foarte mult a fost argumentul lipsit de temei că, dacă
fenomenul prostitutiei există în societatea românească, el trebuie si legalizat.
Se socoteste că prin aceasta ar trece din clandestinitate în legalitate si ar
putea fi supus controlului medical, pentru a nu contribui la proliferarea bolilor
transmise pe calea contactului intim. Acesta este însă un argument ieftin, comod,
lipsit de responsabilitate si cinic, dovedind neputintă din partea organelor
îndreptătite să reglementeze această problemă, dar si dezinteres fată de semeni.
Opunându-se din capul locului legalizării si, deci, proliferării fenomenului
prostitutiei, punctul de vedere al Bisericii privitor la acest fenomen este
cel exprimat de învătătura si morala crestină ortodoxă. El se fundamentează
pe faptul că prostitutia este o formă denaturată a actului intim dintre bărbat
si femeie, a legăturii firesti puse de Dumnezeu în prima pereche de oameni,
în vederea nasterii de prunci si a perpetuării neamului omenesc. Sfânta Scriptură
ne arată că ''a făcut Dumnezeu pe om, după chipul Său, bărbat si femeie si i-a
binecuvântat, zicând: ''Cresteti si vă înmultiti si umpleti pământul si-l stăpâniti''
(Facerea 1, 27-28). Prostitutia este socotită păcat, fiind contrară poruncii
lui Dumnezeu, ea neurmărind nasterea de prunci, ci numai plăcerea împreunării
trupesti, lipsită de dragostea si responsabilitătile vietii de familie. Aceasta
aduce după sine perturbarea si întunecarea mintii si încercarea de a-L înlătura
pe Dumnezeu sau a-L substitui în calitatea lui de creator al omului si de făuritor
al menirii Lui. De aceea, orice legătură în afara celei binecuvântate prin sfânta
taină a cununiei, în vederea întemeierii unei familii si a nasterii de prunci
este fărădelege, păcat si nu poate fi acceptată de Biserică.
Prostitutia este asezată de învătătura crestină în rândul celor sapte păcate
capitale, fiind sinonimă cu desfrânarea sau curvia, când se săvârseste de persoane
sau parteneri necăsătoriti, sau cu preadesfrânarea sau preacurvia (adulterul),
când actul împreunării trupesti se săvârseste între parteneri care sunt căsătoriti
sau când cel putin unul dintre ei are acest statut. După cum se stie, adulterul
este un act foarte grav, echivalând cu moartea morală, fiind si motiv canonic
de divort.
Din aceeasi categorie de păcate fac parte concubinajul, toate formele de desfrâu
si de adulter, incestul, păcatele împotriva firii (homosexualitatea si lesbianismul),
perversiunile sexuale. Le-am amintit aici pentru că, în practicare prostitutiei,
au loc aceste acte denaturate ale împreunării trupesti.
Prostitutia este păcat împotriva trupului pe care avem datoria să-l pretuim
ca pe un templu al Duhului Sfânt si să nu-l batjocorim prin desfrâu. În această
privintă, Sfântul Apostol Pavel ne sfătuieste: ''Fugiti de desfrânare! Orice
păcat pe care-l va săvârsi omul este în afară de trup. Cine se dedă însă desfrânării,
păcătuieste în însusi trupul său. Sau nu stiti că trupul vostru este templu
al Duhului Sfânt care este în voi, pe care-L aveti de la Dumnezeu si că voi
nu sunteti ai vostri? Căci ati fost cumpărati cu pret! Slăviti dar, pe Dumnezeu
în trupul vostru si în duhul vostru, care sunt ale lui Dumnezeu'' (I Corinteni
6, 18-19). Conform învătăturii noastre de credintă, bazată pe Sfânta Scriptură,
omul nu are voie să facă ceea ce vrea cu trupul său, socotindu-se stăpân pe
sine, sub motivul că i-ar apartine. Această perspectivă nu este una crestină
căci, asa cum ne arată Sfântul Apostol Pavel, ''noi nu suntem ai nostri, ci ai
lui Dumnezeu, căci toti suntem răscumpărati de El prin sângele sau prin jertfa
lui Iisus Hristos. De aceea, avem obligatia să cinstim si să respectăm trupul
nostru, împreună cu duhul, slăvind în felul acesta pe Dumnezeu, căci si trupul
si duhul sunt ale lui Dumnezeu'' (I Corinteni 6, 19). În alt loc, Sfântul Apostol
Pavel ne spune si mai clar, avertizând pe cei care se apropie sau se împreună
cu desfrânatele: ''Au nu stiti că trupurile noastre sunt mădularele lui Hristos?
Luând deci mădularele lui Hristos, le voi face mădularele unei desfrânate? Nicidecum''
(I Corinteni 6, 15). De aceea încheie sententios: ''Nu vă amăgiti. Nici desfrânatii,
nici închinătorii la idoli, nici adulterii, nici malahienii, nici sodomitii
… nu vor mosteni împărătia lui Dumnezeu'' (I Corinteni 6, 9-10). Asadar, păcatul
în trup al desfrânării, pe care îl presupune asa-zisa meserie de prostituată,
nu rămâne nepedepsit, dimpotrivă, închide portile împărătiei lui Dumnezeu.
Canoanele Bisericii Ortodoxe pedepsesc grav toate formele păcatului trupesc:
desfrânarea, preadesfrânarea sau adulterul, incestul, concubinajul, sodomia
sau homosexualitatea, lesbianismul sau perversiunile sexuale – întâlnite toate
în practicarea prostitutiei – prescriind oprirea de la sfânta împărtăsanie pe
perioade mari de ani, din dorinta de îndreptare a păcătosului si de întoarcere
a lui pe adevăratul drum de vietuire crestină (27).
Prostitutia este o formă de degradare a femeii si a demnitătii ei, transformând-o
în obiect de satisfacere a plăcerii, plasând-o mai jos decât conditia necuvântătoarelor,
ceea ce învătătura crestină nu admite, socotind femeia egală cu bărbatul înaintea
lui Dumnezeu si a societătii. În acest sens, sunt grăitoare cuvintele Sfântului
Apostol Pavel: ''Nu mai este iudeu, nici elin; nu mai este nici rob, nici liber;
nu mai este parte bărbătească si parte femeiască, pentru că voi toti una sunteti
în Hristos Iisus'' (Galateni 3, 28). Fată de această sublimă învătătură, prostitutia
poate fi socotită cea mai grea si cea mai amară sclavie, în contextul în care
proxenetii sau chiar clientii le supun pe femeile care se prostituează la tot
felul de umilinte, la obligativitatea de a întretine raporturi intime cu oricine,
oricând si de a accepta gama nesfârsită a perversiunilor sexuale.
Prostitutia nu poate fi socotită niciodată un ''drept al omului'', fiindcă este
păcat, iar dreptul la fărădelege sau păcat nu poate fi recunoscut, asa cum nu
pot fi recunoscute nici homosexualitatea, nici uciderea, nici furtul, nici mărturia
mincinoasă, nici sinuciderea ca drepturi ale omului. Acestea totdeauna vor rămâne
păcate pedepsite de Dumnezeu si delicte pedepsite de legea civilă. Aceia care
promovează prostitutia ca pe un drept de a dispune liber de propriul trup, nu
ar aplica niciodată acest principiu familiei sau prietenilor lor.
Suntem datori să spunem oamenilor adevărul: toate aceste păcate reprezintă o
stare de anormalitate si de pervertire căreia omul îi poate cădea pradă, dar
nicidecum nu putem spune că este o stare firească sau un drept al omului.
Pentru toate acestea, Biserica nu este de acord cu institutionalizarea sau legalizarea
prostitutiei, care ar încuraja destrăbălarea si desfrâul, mai ales în rândul
tinerilor, un adevărat atentat la viata de familie, fundamentul crestin al societătii
românesti.
Nu legalizarea prostitutiei este solutia cea mai bună, ci stoparea ei si încercarea
de recuperare a celor care au fost prinsi în mrejele ei. Răul si păcatul nu
pot fi legalizate niciodată. Pretextul că prin institutionalizare sau legalizare
se exercită controlul medical riguros asupra prostituatelor, pentru a preveni
răspândirea bolilor cu transmitere pe cale de contact intim, este fals, căci
statisticile ne arată că procesul si perioadele de incubare a acestor boli scapă
controlului periodic, casele de tolerantă, lupanarele sau bordelurile ca si
prostituatele însele rămânând focare nesfârsite de infectie. La acestea am mai
adăuga si argumentul care poate arăta cinismul si meschinăria celor care pledează
pentru institutionalizarea sau legalizare prostitutiei, si anume că vor face
opere de caritate cu taxele pe desfrâu.
Oricare ar fi argumentele care pledează pentru legiferare, sunt fără temei căci
răul produs de această plagă sau ciumă este imens mai mare decât câstigul sau
beneficiul.
Păcatul, fărădelegea sau nelegiuirea nu pot fi niciodată legiferate, adică îngăduite
oficial, căci ele aduc îmbolnăvirea morală si fizică a membrilor societătii,
fiind un adevărat pericol mai ales pentru tineri. Societatea românească are
nevoie de o primenire morală care nu se face prin legiferarea fărădelegilor,
ci prin asanarea lor, cu tact, prudentă si autoritate. Ceea ce trebuie să cultivăm
noi, la tineri mai ales, este conceptia sănătoasă despre dragoste, căsătorie
si familie. De educarea si formarea tinerei generatii sunt răspunzători toti
factorii educationali: scoala, biserica, societatea, statul în totalitatea lui.
Neputinta sau nepăsarea în fata fenomenelor parazitare trebuie să ne îngrijoreze
si să ne determine la actiuni concrete împotriva prostitutiei, homosexualitătii,
drogurilor, proxenetismului, tâlhăriei, furturilor, fenomenului copiilor străzii,
cersitului, care sunt pete urâte pe obrazul unei natiuni. Nu legalizarea, ci
stoparea lor si recuperarea celor căzuti în acest păienjenis este calea de urmat.
Atitudinea comodă si iresponsabilă a legiferării fărădelegii nu face decât să
agraveze aceste stări de lucruri.
Educatia din familie si din scoală, restructurarea si îmbunătătirea emisiunilor
audio si video, discutiile deschise la care să participe reprezentanti ai tuturor
institutiilor de seamă dintr-un stat, întelegând aici si Biserica, precum si
crearea de noi locuri de muncă sunt căi si mijloace de îndreptare a fenomenelor
parazitare, dăunătoare societătii si de redresare morală a obstii românesti.
Biserica noastră consideră că nu legalizarea, ci stoparea prostitutiei si recuperarea
celor prinsi de ea, constituie calea firească de însănătosire morală.